maanantai 18. kesäkuuta 2012

Ei näillä aivoilla

Tää on näitä WTF AIVOT NYT TAAS - unia. Kirjottelin sen tos puhelimella, et kirotusvihreitä on varmasti :_D Antakaa anteeksi... :| Laittamaa kommaa jos on jotai isompaa :D

___________________________

Kävelen pimeeseen saliin sisään. Eka asia minkä näen, on ihan vitusti intin kerrossänkyjä.. Miika tulee mua vastaan ja kertoo varanneensa mulle parhaan paikan. Hymyilen ja lähen sen mukaan. Pääsen melkein keskelle esitystä. Lava on sen huoneen keskellä. Meen makoilee alapunkkaan ja aukasen läppärin ja laitan jonku oudon chatti ohjelman päälle. Miika tulee siihen koht ja hyppää ylös makoilee. Chatti vilkkuu siltä viestii.
"Siis et oikeesti oo puhunu Tuomaksen kans teidän eron jälkeen?"
"En sanaakaanb :D"
"Eli jos mä en ois kutsunu sua, ni oisit missannu sen ekan musikaalin?"
"Joo. En mä ois tullu kyl jos se ois pyytäny.. Mut en voinu sanoo ei sulle :D"

Näytelmä alkaa. Kaks tyyppii 'nukkuu' sängyissä. Tunnistan et toinen niistä on Markus. Markus hyppää ylös ja huudahtaa "Minä niiin rakastan aikaisia aamuja! Nyt poika ylös!"
Toisesta sängystä nousee itelleni tuntematon jätkä, joka haukottelee. "Miks mun pitää nousta näin aikaisin? Mikaelilla on varmasti hauskaa intissä..."
Naurahdan vähän. Markus ja se jätkä katoaa näyttämöltä. Joku muija ilmestyy siihen, pukeutuneena outoihin kuteisiin. "Oooi miksi Mikael hylkäsi minuuut?" Se yrittää laulaa. Ihmiset näyttää vaivautuneilta. "Selvästi huono näyttelijä valinta", kirjoitan chattiin. "Joo, se on sen tyttökaveri.. Vinku kolme viikkoa et pääsi mukaan.. Ärsyttävä muija..."
"No ei ihme... Se sai jopa yhden lauseen tulla esittään?"
"Kyl... Eikä se osaa edes laulaa..."
Tyttö katoaa lavalta, onneksi. Yleisö huokaisee helpotuksesta, joku slow clappaa hetken. 

Markus ja sen 'poika' tulee takaisin lavalle. Istuvat lattialla syömässä paahtoleipää. "Kuule poika, käytkö laittamassa ration päälle, niin kuunnellaa uutiset!" Markus toteaa ja niinhän se jätkä tekee.
Radiosta alkaa kuulua epämääräistä puhetta ja musiikkia, kun se jätkä on säätävinään radioo, yleisö hihttelee.

"Tuomas sääti tohon levyn mis kuuluu parhaimmillaan yheksän ääntä samaan aikaan..." Miika laittaa mulle chatis. 
"Duh, ehk 15 minuuttia Audacityssä... Mäki osaan tollasia :D"
Jätkä saa 'säädettyä' kanavan ja istuu takas lattialle. Radiosta soi klassista musiikkia ja sit alkaa uutiset. 
"Pane poika isommalle niin kuullaan!" Jätkä oikeasti laittaa volumea isommalle. "Rautjoen kasarmilla on sattunut onnettomuus. Kolme varusmiestä joutui sairaalaan ja yksi kuoli pahassa kolarissa. Alkoholilla oli vaikutusta asiaan..." Yleisö naurahtaa. 
Markus panikoi. "Äkkiä. Pitää soittaa Mikaelille. Jätkä kaivaa puhelimen laukustaan. Laitan merkille että se on paska Samsung.

Pienen hetken kuluttua valokeila siirtyy mun sängyn kohdalle kuulen et Miikan puhelin soi, siirryn vaistomaisesti makaan sängylle ja pimennän koneen ruudun.
"Yeaaap?" Miika vastaa puhelimeen.
"Mikael. Missä sä oot, ootko kunnossa?"
"Mä oon intissä. Ja miks en ois kunnossa?
"Kuunneltiin juuri isän kans uutisia ja.."
"Jaaaaa. No mä olin sen onnettomuuden aikaan nukkumassa." Yleisö naurahtaa.
"Ai. Ei sit mitään. Terkkuja ja oo kiltisti..."
"Jooo. Moro." Miika katkaisee puhelun. Valokeila katoaa.

"Haha. Mut miks tää on muka musikaali, ei täs oo yhtää musaa..", kirjoitan chattiin.
"Hyvä kysymys. Ehk se oli huijausta, et saatiin paremmin rahaa ja tää sali..."
Markus makaa lattialla. "Onneksi se on kunnossa.. Nyt.."
Äänet katoaa kokonaan. Paniikki näkyy molempien naamasta. Yleisö nauraa. Mä nauran ja herään omaan nauruuni. 

- Oookay. En tiiä mistä Markus tähän uneen ilmestyi, on siis jätkä mun Jyväskylän ex-luokalta :D Miikan mä viel ymmärrän.. Tuomas on mun exä, erottiin joskus ummmm 2009 keväällä? Enkä oikeesti oo puhunu sen jätkän kans sen jälkee, ku vedin sille kauheet raget käytävällä :D -

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti