torstai 20. syyskuuta 2012

Pikaruokaa ja painajaisia

Oon syystä X Oulussa ja oon melkein salaa lähteny riehuun kylille. Tulee tekstari mikä vihjaa käveleen tiettyy reittii. Lähen kävelee ja näen esim kolme jätkää nostamas jtn kylttii joen törmältä. Tunnistin sen kyltin jostai mun unesta. Jatkan matkaa ja sit mun puhelin soi.

Isä soittaa. Vastaan ja se sanoo et mun pitäs tulla heti kotiin ku kaikilla on nälkä. Pitäis kuulemma lähtä hakeen viis kiloo dubedeja ja kilo salaattia.. (dubed ei meinaa mtn fiksuu oikeesti)
Sanon et joojoo ja lupaan tulla heti ku oon käyny yhes puistos mis mulla oottaa tavaraa. Lähen kävelee sit sinne puistoon.

En pääse jostai syystä sinne puistoon ku huomaan pikasafka paikan jonka ikkunas lukee "Oulun parhaat dubedet." Hymähdän ja kävelen sisään. Se mesta on enempiki halli jos on pari pöytää ja baaritiskin näkönen juttu.. Karvakäsi tulee ihan kättelee ja kysyy et mitä sais olla.

Siin vaihees iskee totaalinen black out enkä muista mitään oleellista. "Viis dubedee ja kaheksan purkkii salaattii." sanon ja karvakäsi huutelee jotai mongersus kielellää kavereilleen. Mut viedään salaattipöydälle ja sielt sanotaan et niil on lehtisalaattia ja kurpitsa salaattia. Päädyn ottaan neljä purkkii molempia.
Venailen pöydäs ja sit joku suomalainen läski mies tuo mulle pussis ruuan ja kysyy miten maksan. Sanon et electronilla. Mennään siihe baarijutun luokse ja se ottaa kortinlukijan eteen.. Se masiina ei meinaa löytää signaalii siel sisäl ni lähetään ulos.

Ulkona se tyyppi pyörii hetken ja kävelen sen perässä. Lopulta päädytään syystä Y bussiin, missä se lukija alkaa si toimiin? Maksan rauhas ja sit tajuun et se bussi on liikkunu. Kysyn siltä mieheltä et meneeks tää bussi Kuokkalan keskustaan. Se hymyilee ja sanoo ettei tietenkään mene. Mä lyön äkkii nappii et bussi pysähtys. Mut se kuski ei pysähy.

Alan huutaan sille kuskille "Ei saatana tee työtäs ja jätä mut pysäkille. Painoin kymmenen minsaa si nappii ja jätkä ajaa vaa pysäkkien ohi. Vittuku mun safkat jäähtyy..." Kuski vihdoinki pysähtyy ja päästää mut bussista. Keskellä ei mitään.
Sit herään. Onneksi.

------------
Ihan outoo, miten hyppäsin muka Oulusta Jyväskylään? Ja mistä vidusta mun pää keksi et dubeded on ruokaa? :|
Täs on varmasti miljoona kirjotusvirhettä, mut antakaa anteeks :< Kirjotin sentää puhelimella ton tekstin :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti